/* site map --------------- */ /*---------------no ver widgets en pagina estatica ------*/

dijous, 1 de maig del 2014

PURGATORI (101 MTB)

IBPIndex Rutes Garmin Cicloide Wikiloc Track
Recorregut: Pallejà Sant Vicenç dels Horts - Molins de Rei - Sant Vicenç dels Horts - Santa Coloma de Cervelló - Sant Boi de Llobregat - Sant Climent de Llobregat - Viladecans - Gavà - Begues - Torrelles de Llobregat - Santa Coloma de Cervelló - Sant Vicenç dels Horts - Pallejà
Distància Alçada Temps Pista Corriol Asfalt IBP Index
50,92 KM 1171,7 M 04H:39' 70 % 3 % 27 % 101 MTB
Sortida de Pallejà per el camí del riu direcció sud fins arribar a la riera de Torrelles, on passem, per sota, al altre costat de la via del tren Seguim fins la plana d'Isbert per creuar per els horts fins agafar la antiga carretera de Sant Boi per arribar a la estació de la Colònia Güell on, creuem la carretera per accedir-hi. La creuem per el camp de futbol fent via cap a Sant Boi de Llobregat passant per el camí de Can Salgado, per Can Codina i per sobre del barri de Marianao, seguin per el bosc fins a la carretera de Sant Climent, a l'Estret de Roques, on està el pont de fusta per sobre de la carretera. Sembla que no però, des de la Colònia fins a la carretera de Sant Climent son uns 5 quilometres en el que es pugen 200 metres de alçada.
A l'Estret de Roques no podem seguir per on marca la ruta, passant per la falta de Sant Ramón, perquè hi ha un camí amb una tanca que a part de prohibir el pas també l'impedeix. Decidim seguir fins a Sant Climent de Llobregat per la carretera.
Un cop passat el poble agafem la riera de Sant Climent fins anar a pujar per la riera de Salom, on agafem el camí de Can Tallada que ens porta per una pista, molt transitada, entre pins i cirerers que puja fins al coll de Can Bori. Baixem passant per Can Tries fins i Gavà on agafem asfalt fins a la rotonda de la carretera de La Sentiu on,  agafem en un camí paral·lel a la carretera que ens trasllada, molt plàcidament, per el Pla de Queralt fins arribar a Can Sospeda i Can Sopes on comença la pujada forta de la jornada, seguim una mica pujant per el camí fins parar a una petita ombra al altre costat de Can Dardena. Fem un mos i afrontem les famoses zetes del purgatori. Ens endinsem al Parc del Garraf.
Agafem el camí dels Penitents per afrontar el primer tram, de 2 quilometres amb un guany de 225 metres d'elevació, passant per el bosc de Can Tardà fins el camp de tir. Pista amb força pendent i moltes pedres amb una petita traçada neta.  Arribem al canvi de muntanya creuant el Fondo de Maçanet, entre la Serra de Can Perers i la Serra del Clos. Son uns 500 metres.
Fem el segon tram, de 1,5 quilometres amb un guany de 100 metres de elevació, la pista es igual de ample però més neta. Acaba a dalt a la Creu de la Clota. Parem un moment per refrescar-nos i mirar el paisatge.
Seguim cap a Begues fent una petita pujada i baixada a la Font Sangonera, passem per Mas Glaçat i sortim del Parc del Garraf. Arribem a la urbanització La Rectoria de Begues. Punt on hem de decidir si tornar per Cervelló o per Torrelles de Llobregat.
Creuem la urbanització i anem cap a Torrelles de Llobregat agafant la pista forestal asfaltada que va cap a Torrelles de Llobregat i en arribar a Bon Pastor trenquem a la dreta per baixar per La Carrerada, una pista ample amb força pendent que passa per la Roca del Barret i Can Bruguera. Al Puig d'Endí agafem el trencall de la esquerra per el camí de Torrelles de Llobregat fent una pujada amb força desnivell fins arribar a dalt, a Les Comes on anem per dalt de tot de la muntanya amb una panoràmica del baix Baix Llobregat, el riu i el mar que ens porta a entrar a la civilització per les urbanitzacions de Can Porró i El Tabor. Un tram de 1 quilometra amb un guany de 90 metres per asfalt fins arribar a dalt del turó de El Tabor que va molt bé per escalfar les cames.
Tot seguit afrontem la Serra de Mas Segarra, conegut com els "dubings de Torrelles" en el que es puja i baixen varis turons en línia: baixem El Tabor, pugem i baixem Costa Fustera, el Turó del Porró, el Coll de Querol i pugem fins a la Creu del Querol.
Pugem per Can Biscarri, voregem el turó del Pi de Can Cartró i al Coll de Can Cartró, a Cesalpina fem una parada a Los Maños per hidratar-nos. Seguim per el Pla de les Bruixes tot seguint el camí per la falda del Montpedròs fins arribar a la civilització, a Sant Roc de Sant Vicenç dels Horts.
Fem el corriol de pujada i baixada fins a la via del tren a baix de Sant Roc i seguim per la vora de la via cap al poble. Creuem Sant Vicenç dels Horts per els carrers i tornem a Pallejà per la carretera nacional.