/* site map --------------- */ /*---------------no ver widgets en pagina estatica ------*/

dissabte, 14 de desembre del 2013

CREU DEL QUEROL (78MTB)

2013-12-14
Pallejà - La Palma - Cervelló - Torrelles de Llobregat - Sant Climent de Llobregat - Sant Boi de Llobregat - Santa Coloma de Cervelló - Sant Vicenç dels Horts - Pallejà (78 MTB)
30,21 Km. 838,4 m. 3H13'

Sortida de Pallejà pujant per la Magina cap a la pedrera fins agafar el camí cap al cementiri de La Palma. Creuem la carretera i pugem per Can Llopard cap a Can Vidal però a mig camí, al descampat, fem una volta per investigar una mica els camins de aquest turó. Son una sèrie de camins i corriols que al final arriben al camí de accès a la urbanització amb una trialera de baixada per el talla focs. Tornem al camí habitual i arribem a la urbanització Can Vidal. Baixem per la trialera cap a les vinyes de la plana dels Alls fins per sortir a la carretera de entrada a Cervelló on creuem per anar fins al camp de futbol. Pugem la trialera per sobre de la autovia per creuar Can Castany i passat Santa María tombem cap a Can Sala de Baix i les Casetes de Can Sala on fem els bucles per els corriols del camí fins arribar al encreuament on anem per sota la penya del Cucut fins al Collet de Can Riera. De Can Riera pugem al turó del Mossèn de Corbera des de on baixem per la serra de Can Ros fins a la trialera de baixada per el bosc de Xicanó fins al camp de futbol de Torrelles de Llobregat.
A Torrelles de Llobregat creuem la carretera i les rotondes i pugem per Catalunya en miniatura fins a la Creu del Querol. Agafem el camí del costat est per sota del turó del Pi de Can Cartró. Un cop feta la pujada i comencem a baixar fem una petita parada mecànica i aprofito per fer una petita investigació de un corriol que puja cap al turó on sembla que hi ha un hort i potser un camí que va al altre costat del turó, queda pendent investigar una mica mes la zona. Després de la pausa seguim baixant per Can Cartró cap a Cesalpina on anem per el pla de les Bruixes cap al peu de Sant Antoni. Decidim no pujar i seguim per el camí que el rodeja fins a la civilització a Sant Antoni. Seguim per Sant Roc on pugem una antiga trialera de pujada per la roca que ara, al fer treballs de neteja de sotabosc de la línia elèctrica, es una pujada a un turó plena de terra i pols (descansi en pau). Després de parar una mica per veure el terreny seguim i baixem per la trialera cap a la via dels ferrocarrils i entrem al nucli de Sant Vicenç dels Horts. Creuem el poble i per la carretera anem a Pallejà.