/* site map --------------- */ /*---------------no ver widgets en pagina estatica ------*/

diumenge, 10 d’agost del 2014

SANTES CREUS (47 MTB)

IBPIndex Rutes Garmin Cicloide Wikiloc Track
Recorregut: Pallejà - Castellbisbal - El Papiol - Molins de Rei - Santa Creu d'Olorda - Sant Feliu de Llobregat - Molins de Rei - El Papiol - Castellbisbal - Pallejà
Distància Alçada Temps Pista Corriol Asfalt IBP Index
34,14 KM 578,3 M 03H:25' 81 % 13 % 6 % 47 MTB

Cims: Puig d'Olorda (450,3 m.)
Sortida de Pallejà per el camí de riu creuant la obra del pont, al altre costat del riu anem amb sentit contrari fins passar el Camp de la Bota on agafem la riera de Vallvidrera fins a Can Rabella. Aquí fem la pujada a Cal Negre fins arribar a l'altre part del turó, a la plaça de les Bruixes on està el circuit de motocròs. Creuem la carretera i fem la pujada per el horts, primer per el camí de can Tintorer fins agafar el trencall per el torrent del Marxant del Pontorró que es un corriol força tècnic. Seguim per el camí, passant per l'Oratori de Sant Jordi cap a Can Bofill, que ens obra les portes (mai millor dit) per passar per el coll de Can Cuiàs i la font de Ca n'Amigó, Ca n'Amigó del Clot i la Torre Abadal fins a la cimentera on comença el gran ascens de la jornada.

Comença la pujada per la riera de Santes Creus, seguim per el torrent de Can Furriol i un cop passem la font de Can Furriol agafem el trencall a la esquerra per el torrent d'en Serra que ens porta al començament del conegut com el mur se Santa Creu d'Olorda (la no-sargantana) que dona a la carretera. Una mica de asfalt fins el berenador (coincidint amb una petita treva en el desnivell del tram). Del berenador pujada al Puig d'Olorda (450,3 m.). Petita parada per fer un mos i mirar el paisatge.

La baixada la fem per un corriol que va per el turó de Can Ribes vorejant la antiga cantera fins baixar a la esplanada. Seguim per Can Ferrers i Can Ribes per agafar el corriol del conill fins tornar a empalmant al trajecte de anada, al torrent del Marxant del Pontorró (conegut com el corriol de les bruixes) fins arribar al institut Requesens on seguim per asfalt de Molins de Rei passant per la Pau fins arribar a la riera de Vallvidrera. Des de aquest punt fem el mateix camí que al anar amb la diferencia en un tram al riu, al Molí d'Argemí anem per la part del camí de la autopista, no pas per el del riu, fins arribar a la riera de Rubí on creuem el riu i fem la tornada al poble.