/* site map --------------- */ /*---------------no ver widgets en pagina estatica ------*/

dissabte, 23 d’agost del 2014

LLIRT (60 MTB)

IBPIndex Rutes Garmin Cicloide Wikiloc Track
Recorregut: La Farga de Moles - Arcavell - Llirt - Alàs - La Seu - Castellciutat - Anserall - La Farga de Moles
Distància Alçada Temps Pista Corriol Asfalt IBP Index
38,12 KM 891,6 M 03H:23' 70 % 4 % 26 % 60 MTB
Sortida del càmping Frontera per la carretera N-145 cap a Andorra i passat el túnel pista a la esquerra per pujar fins Arcavell. Des de Arcavell pista cap a Calbinyà passant per la antena des de on es pot gaudir de una vista impressionant de aquest tram de la vall del Valira. Segueix la ruta seguint la pista que, en molts trams, sembla més un rierol que no pas una pista. Després de acabar de pujar el Boloriu comença un tram de baixada fins passar el barranc de Santa Llúcia per seguir pujant fins passar el Coll del Jou (zona cremada que mica a mica, intenta recuperar el seu esplendor. Aquest es el punt més alt de la ruta, uns mil quatre-cents metres. Baixada per el camí cap a Calbinyà però agafant un trencall a la esquerra que va per la pista dels Prats de les Collades i abans de arribar als prats un altre trencall a la esquerra que ens porta per un petit corriol (amb les pluges recents hi ha trams que son més un rierol que un corriol) enmig del bosc fins creuar el barranc de l'Óssa i arribar als Prats d'en Sala i, tot seguit, a Llirt.

Segueix una baixada per pista direcció Alàs fins que, a les Colomines, es converteix en asfalt. La carretera ens porta a la N-260 i anant direcció La Seu arribem al parc de bombers on entrem per dintre del nucli, paral·lel al canal del Segre fins arribar a Castellciutat. Una petita pujada fins a Lo Castell per creuar un altre cop la N-260 i agafar la pista del camí de servei de rec dels quatre pobles (camí del riu Valira) que ens porta de tornada al càmping, passant per Anserall, Cortingles, la central hidroelèctrica de Santa Llúcia i el camí de les troneres.