/* site map --------------- */ /*---------------no ver widgets en pagina estatica ------*/

dijous, 21 d’agost del 2014

COLL PEIXADER (66 MTB)

IBPIndex Rutes Garmin Cicloide Wikiloc Track
Recorregut: Les Valls del Valira - La Seu d'Urgell - Les Valls del Valira
Distància Alçada Temps Pista Corriol Asfalt IBP Index
23,22 KM 859,4 M 02H:57' 69 % 23 % 8 % 66 MTB
Dia tapat, fresc i amb la boira agafada a les muntanyes, avui toca pedalar a la boira. Sortida del càmping Frontera per la carretera cap a Sant Joan Fumat i al segon trencall a la esquerra, cap a Les Cabanelles per agafar la pista de pujada per el camí de Farrera dels Llops. Una mica abans dels camps del Serni una punxada, parada per reparar i seguir pujant passant per Santa Agnès i el Castellot per endinsar-nos dintre de la espesor del bosc i agafar un altre trencall a la esquerra que va directe i sense deixar de pujar cap al Coll Peixader. Una mica abans del coll fem la cota màxima de la ruta amb uns 1555 metres.

Petita parada per fer un mos enmig del bosc i comença la baixada. El principi es una mica confús i costa de trobar el corriol, però fent uns pocs metres es comença a veure. La primera part de la baixada fins la Collada de la Torre es un corriol estret enmig del bosc que es va alternant amb un petit torrent d'aigua. Un cop deixat la part més densa del bosc comença un tram de roques grans i tallats (el paradís del jaroteo) molt tècnica i amb punts força complicats fins arribar a agafar el corriol per arribar a la Collada de la Torre, una mica de pujada casi fora pista per agafar el corriol que ens porta cap a baix. Aquest trams es una variació entre corriol entre els arbres, roques i tallats i trams ràpids amb peraltes. La part dels Rocs de la Mitxella es on trobem mes rocs i tallats.

La baixada ens porta al camí de servei del rec dels quatre pobles, es a dir, el camí del riu que remuntem des de Anserall per el camí del rec fins el Cortingles, un petit tram de carretera, el camí de la central hidroelèctrica de Santa Llúcia i el camí Ral (camí de les troneres) fins al càmping.