/* site map --------------- */ /*---------------no ver widgets en pagina estatica ------*/

dissabte, 15 de març del 2014

MINES DE PLOM (68 MTB)

2014-03-15
Pallejà - Corbera de Llobregat - Sant Andreu de la Barca - Castellbisbal - Martorell - Castellví de Rosanes - Martorell - Castellbisbal - Sant Andreu de la Barca - Corbera de Llobregat - Pallejà (68 MTB)
40,15 Km. 742,9 m. 3H32'
Pista: 82%. Corriol: 9%. Asfalt: 9%
Sortida de Pallejà per el camí del riu cap al nord passant per Corbera de Llobregat, Sant Andreu de la Barca, Castellbisbal i Martorell on passem el Pont del Diable per creuar la Vila fins arribar a L'Anoia on, anem per la carretera de Gelida. Seguim la carretera passant per Can Pastaller (guaita, un altre !) i la casa Maria Canals fins arribar al trencall a la esquerra cap a la pedrera Tamariu a Riba Roja, al peu de la Serra l'Ataix.
Comencem a pujar i abans de canviar de muntanya i passar al Montgoi agafem un corriol a la dreta que va cap a la Plana de Sant Jaume on agafem el camí de pujada cap a les Deveses de Can Xandri i, un cop casi coronat, agafem el corriol conegut com la trialera del Suro creuant les alzines sureres, passant per la Plana de Sant Jaume i tornant al camí de pujada cap a les Mines de plom. Al encreuament del camí de les Mines parem a fer un mos.
Després de la parada seguim pujant una mica fins a dalt on arribem a la Serra de les Torretes on baixem casi el poble de Martorell per tornar a pujar per el altre camí, tot donant un tomb per sota de les torretes de Griminella i de Clos (probablement d'origen romà, de la línia de defensa del Llobregat). Queda pendent tornar a fer una visita.
Un cop fet el bucle agafem el camí cap a Can Sunyer però agafem un trencall a la esquerra que ens porta al corriol de baixada per la vessant nord de la muntanya que va a donar a la entrada de Martorell on agafem un tram de carretera de Terrassa fins a la estació de ferrocarrils per girar cap al Pont del Diable des de on tornen per el riu per el mateix camí que en la anada.