/* site map --------------- */ /*---------------no ver widgets en pagina estatica ------*/

dissabte, 15 de febrer del 2014

TIBIDABO (63 MTB)

2014-02-15
Pallejà - Castellbisbal - El Papiol - Molins de Rei - Valldoreix - Barcelona - Valldoreix - Molins de Rei (63 MTB)
40,84 Km. 808,6 m. 3H35'
Pista: 56%. Corriol: 9%. Asfalt: 35%
Cims: Tibidabo (500,8 m.)

Avui, inesperadament, ens hem ajuntant amb més gent. Sortida de Pallejà per el camí del riu cap a la obra del pont, creuem el riu i anem a buscar el pas per sota de la autopista i les vies del tren. Es troba passat el camp de la barraca trencant a la esquerra per sota del pont de la riera de Vallvidrera. Sortim a la urbanització la Granja de Molins de Rei on acabem de crear el grup i retornen a la riera de Vallvidrera fins passat el polígon a la entrada de Can Ravella. Seguim pujant per els horts i Can Planes fins la rierada i al pont de la Sibèria pugem per Can Modolell fins a la urbanització de Vallpineda. Creuem la urbanització però "engreixant la aposta" baixant cap a Can Busquets per tornar a pujar al final de la urbanització per sobre del túnel de la autopista de Vallvidrera que, ens ha permès canviar asfalt per pista. Seguim i creuem la Colònia Mirador on al final agafem un corriol que es com un eix transversal per sota del Turó del Fumet fins arribar a Les Planes. Baixem per la urbanització fins creuar el Coll de la Creu d'en Blau que comencem a pujar per el Rectoret cap al Coll del Penitent. Seguim per el camí dels Salzes creuant un altre coll, aquesta vegada el Coll del Gravat, que ens deixa encarats per afrontar la pujada cap al Tibidabo, això si, passant per el Coll de la Vinassa on agafem el camí de Sant Cugat i fem la ascensió al Tibidabo per la vessant oest, passant per Can Tano i per el camí de Cal Totxo.
A dalt les vistes son una mica borroses, el cel està una mica entelat. Fem un mos i unes fotos i comencem la tornada per el mateix camí de la anada però amb un parell de variants.
La primera es a la urbanització Vallpineda no anem cap a Can Busquets. Creuem la urbanització en línia recta, no em vaig adonar de aquesta situació perquè podíem haver baixant a Can Busquets i tornar per el corriol que va paral·lel a la riera.
La segona es en arribar al final de la urbanització Vallpineda no baixem per la pista cap a Can Modelell, aquest cop agafem la trialera de la casa Blava per arribar al pont de la Sibèria.
Per últim per acabar la ruta anem a la Granja de Molins de Rei per fer un petit refrigeri per recuperar una mica. Després tornada al poble per la carretera i el pont de Molins de Rei.