/* site map --------------- */ /*---------------no ver widgets en pagina estatica ------*/

dijous, 6 de febrer del 2014

EL MONTMANY (85MTB)

2014-02-06
Pallejà - La Palma - Cervelló - La Palma - Cervelló - Pallejà (85 MTB)
26,28 Km. 846,4 m. 3H05'
Pista: 51%. Corriol: 17%. Asfalt: 32%
Sortida de Pallejà pujant per La Magina cap al cementiri de La Palma. En arribar a la població creuem la carretera i pugem per Can Llopard cap a les urbanitzacions de Can Paulet i Can Rafael fins arribar a la part alta del nucli de Cervelló, tot això per asfalt. Agafem un corriol paral·lel a la riera del Torrent Fondo que va pujant i creuant dos camins que hi ha al bosc de Les Rovires passant tota la estona per sota de La Penya Roja que son més amples i que porten al mateix lloc; el pas final del torrent per poder canviar de muntanya. Al pujar ràpidament ens trobem Les Planes dels Bessons que ens porta a la urbanització Les Rovires. La pujada esta molt neta, han aplanat els socs i han apartat els rocs a la vora del camí, res a veure amb la última vegada que varem estar per aquí. Seguim per asfalt de la urbanització fins un camí que puja fins el camp de tir amb arc i airsoft. Rodegem el camp de batalla i seguim la ruta cap a El Montmany però aquesta vegada decidim no fer la darrera ascensió i baixem per el camí de Cal Pere cap al hotel Can Rafael. Entrem a la zona del hotel per gaudir de les vistes que ens ofereix aquest mirador.
Seguim Baixant per el Turó de Les Guixeres per arribar a Can Via. Anem a investigar un possible corriol de baixada per la part dreta, té bona pinta però de cop es converteix en una caiguda per roques que va a donar a una fondalada que desprès s'ha de pujar (no ho se pas, però no descarto que es pugui fer a peu) per això donem la volta i baixem per el camí de la esquerra que es un camí de baixada trepidant amb molts rocs, salts i corbes. Un cop al aparcament del berenador de Can Via seguim la direcció i el sentit de la riera per la Plana de Rafamans fins arribar a la Font del Marge on, amb una petita espina clavada per el fiasco de la exploració, agafem un petit corriol que puja cap a la muntanya. Es molt divertit i ens porta al camí que vam fer al principi de la ruta que va de la carretera de La Palma a Can Llopord, es el mig famós camí de l'obaga. Tornem a baixar per el mateix camí de l'obaga cap a Can Rafamans on seguim la riera fins la entrada de La Palma per anar cap al cementiri. Des de el camí del cementiri tornem cap a la pedrera on agafem la trialera de La Magina. Un cop a la Roca Vilana de La Magina agafem el corriol que va per el bosc fins a Can Duran. Aquí agafem el camí de darrera de la església i entrem al nucli urbà de Pallejà.

La darrera vegada que varem fer aquesta ruta estava tot molt sec i els camins, en general, eren molt pedregosos. Avui el terreny està perfecte (excepte algun toll d'aigua o trams petits amb argila) i bastant nets de rocs.