/* site map --------------- */ /*---------------no ver widgets en pagina estatica ------*/

dissabte, 8 de febrer del 2014

CA N'AMAT (47MTB)

2014-02-08
Pallejà - Corbera de Llobregat - Sant Andreu de la Barca - Castellbisbal - Ullastrell - Rubí - Castellbisbal - Sant Andreu de la Barca - Corbera de Llobregat - Pallejà (47 MTB)
42,18 Km. 590,6 m. 3H15'
Pista: 93%. Corriol: 2%. Asfalt: 5%
Sortida de Pallejà per el camí del riu direcció nord per creuar a l'altre banda del riu per la palanca de Castellbisbal, seguim per aquesta banda del riu fins el pont del diable de Martorell. Del pont seguim remuntant el riu fins arribar a la Costa Blanca on creuem la carretera de les Carpes per arribar al peu del turó del Murri. Sempre hem anat per la pujada de la esquerra, per la muntanya de les Costes del Santacana però aquest cop agafem el camí de la dreta que va cap a Can Margarit. Es un camí que va per la riera dels Salzes, es un camí més o menys ample amb uns quatre dits d'aigua fins que arribes al últim hort quan comença a fer-se més un corriol que passa entre la riera, te alguna baixadeta però va pujant fins rodejar el Turó del Trono, llavors es converteix en un camí per afrontar la Pujada dels Moros fins arribar al camí de Can Pastaller. Des de aquí la ruta segueix com les anteriors. Seguim el camí cap a Ullastrell passant per Can Segarra, Can Puig i la granja Lleonard acompanyant el torrent de la Baga de Can Puig fins arribar a la carretera de Ullastrell. Fem un tram de carretera de pujada fins el trencall a la dret cap a Ca n'Ametller. No arribem a Ca n'Ametller, a la gossera agafem el trencall de la esquerra cap el Bolet. Baixem la riera per creuar el Torrent del Camí per seguir pujant cap a Can Palet i l'heliport. Fem una petita parada per fer un mos i veiem sortir un helicòpter que s'allunya ràpidament. Seguim el camí cap a Ca n'Amat per un corriol que va per sota del heliport passant al costat de el camp de futbolgolf  municipal de Ullastrell. Es un corriol molt maco que al passar per un camp de sembrat han posat unes baranes de fusta per delimitar el pas que es veu molt cuidat. Arribem a la urbanització pugem fins la carretera de Terrassa per creuar-la i anar baixant per la Serra de l'Oleguera fins arribar a la Serra de Can Riquer on trenquem a la esquerra per baixar i creuar el Torrent del Canyadell per pujar-lo per el altre costat per arribar al restaurant de la Torre de la Llebre. Del restaurant creuem la carretera de Castellbisbal a Terrassa per anar a buscar la baixada per agafar el Torrent de Pegueres. Seguim baixant tot el torrent fins arribar al final, a la estació de tren de Castellbisbal on agafem el camí del riu i fem el mateix camí que al anar.

Ruta casi sencera per pista amb poc asfalt i una mica de corriols. La baixada final per el Torrent de Pegueres es per la riera amb un terreny molt tou, ple de bancals de sorra i amb moltes escletxes fetes per la acció del aigua (de tant en tant porta aigua en alguns trams). Avui esta molt bé el terreny, suficientment compactat però sense estar dur com una pedra.